Carta en resposta a l’article publicat en la revista Cel Obert número 146, titulat com “A la taula d’en Bernat, qui no hi és…”, signat per Eulàlia Olivet

Benvolguda Eulàlia Olivet,

Si bé és cert que tant jo personalment com l’assemblea de la CUP de Blanes en general sempre mirem de mantenir-nos al marge del que es publica a la premsa per tal de no entrar en polèmiques absurdes i, sobretot, per respectar la llibertat d’expressió d’aquells que en formeu part, aquesta vegada sento que he de defensar-me d’algunes insinuacions fetes al text  “A la taula d’en Bernat, qui no hi és…”, publicat al Celobert núm. 146. Em refereixo particularment a la frase “potser creia que no guanyaria i va decidir saltar del vaixell…”.
En primer lloc, m’agradaria aclarir que tinc molt clar que la meva obligació com a regidora és assistir als Plens municipals, i que mai me’n saltaria cap per res que no fos necessitat absoluta. Mai he faltat a un Ple per un viatge de plaer, per unes vacances o, com insinues a l’article, per raons polítiques. Potser hem fallat a l’hora d’explicar les raons de la meva absència els últims tres Plens, hem estat ingenus i hem pensat que se sobreentenia que des de la CUP mai actuaríem d’una manera tant irresponsable, El fet és que recentment la meva situació laboral ha canviat i no disposo de la mateixa disponibilitat que abans, però és que a més a més vam dir des del primer dia que vam entrar a l’Ajuntament que la política no era una professió per a nosaltres, que no vivim d’això i que, per tant, les nostres feines, és a dir, les nostres professions i la font dels nostres ingressos, són irrenunciables. Com hem explicat diverses vegades, les regidores de la CUP de Blanes donem les indemnitzacions que rebem per part de l’Ajuntament al partit i a entitats de la vila a través de la iniciativa “Diners al carrer”. Per tant, no vivim de la política, per moltes hores que hi dediquem.
En segon lloc, i pel que fa a la moció a la qual et refereixes a l’article, com a CUP hauríem d’explicar que vam informar amb antelació de la meva absència al Ple de desembre a la resta de partits independentistes i els vam proposar de retrassar la seva presentació al Ple de gener, però ells van considerar que no calia.
En tot cas, tant jo personalment com la resta de membres de l’assemblea de la CUP de Blanes ens oferim per resoldre qualsevol dubte que et generin les nostres actituds o els nostres posicionaments. Ens podem escriure un correu, trucar-nos a quedar per fer un cafè i contestarem encantats totes les preguntes que ens facis.
Atentament,
Clara Castrillo
Anuncis

2 pensaments sobre “Carta en resposta a l’article publicat en la revista Cel Obert número 146, titulat com “A la taula d’en Bernat, qui no hi és…”, signat per Eulàlia Olivet

  1. Estic totalment d’acord amb el fons i la forma de la carta, i dono tot el meu suport a la posició de la Clara, encara que si no aconseguim la independència, serà per culpa de la CUP de Blanes i la seva regidora per faltar a algun Ple municipal, hehe!!!
    En referència a l’article de la “helenista”, només dir que em sembla que no te en compte la realitat del país, i l’article si que em sembla “més papista que el papa”, per repetir l’expressió que s´hi utilitza. També anomena que “la democràcia té l’origen a la antiga Grècia…” i que “mai serem tan civilitzats com els grecs”. Versió massa idealista i tendenciosa d’una societat que si be, va ser pionera… també tenia moltes contradiccions en ella mateixa, com per exemple: l’esclavisme (66% de la població era esclava), patriarcalisme, classisme, i de democràcia res, oligarquia plutocràtica aristocràtica… pederastia, bel.licisme exacerbat, imperialisme… Nosaltres tenim una societat que té molt a perfeccionar, però no m’agradaria ser “tan civilitzat com els grecs” d’aquella època. Per analitzar una societat, s’ha de tenir en compte tot el conjunt i context de la realitat del moment, per no ser “més papistes que el papa”.
    Moltes gràcies Clara per tot el que fas i endavant, i ni cas dels que et volen “cupabilitzar”.

    Valentí.

    M'agrada

  2. Perdoneu, però sabeu quines credencials avalen a Eulàlia Olivet com a hel.lenista? A risc d’equivocar-me molt, em sembla que és tant “hel.lenista” com jo tennista…

    M'agrada

Deixa un comentari

