Diners al carrer

Què és Diners al Carrer ?
És una iniciativa de la CUP de Blanes que pretén retornar al municipi part dels ingressos que percebem de l’Ajuntament, al tenir actualment representació al Ple amb dues regidores.
Aquesta iniciativa pretén donar col·laboracions econòmiques a entitats sense ànim de
lucre que presentin projectes del seu àmbit d’actuació.
Qui se’n pot beneficiar?
Les entitats i les associacions i organitzacions sense ànim de lucre, prioritàriament blanenques, que presentin un projecte amb finalitats solidàries, culturals, educatives, de suport a l’economia social, de cooperació, d’investigació, d’igualtat i cohesió social, de defensa del territori i/o foment dels Països Catalans.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 ______________________________________________________________________________________________
 DINERS AL CARRER – convocatòria del 2017-

En aquesta 2a convocatòria de “Diners al carrer” s’han destinat 5.000 euros que s’han repartit entre les 7 entitats que han presentat els seus projectes amb finalitats solidàries, culturals, educatives, de cooperació, de cohesió social i ambientals.

L’entitat que va rebre més puntuació va ser l’AAVV Els Pins amb el seu projecte Benestar Solidari que té com a objectiu ajudar i facilitar a les persones grans que viuen o se senten soles, a continuar a la seva llar amb la complicitat del seu entorn (xarxa de voluntaris); seguit de l’entitat ambiental S’Agulla que pretén sensibilitzar i informar sobre la necessitat de salvaguardar el fons marí i Sostre i Dignitat que intenta millorar la qualitat de vida de les persones que viuen sense sostre o en situació d’exclusió social i alhora fer pedagogia i conscienciar a la població sobre aquesta problemàtica invisible; en quarta posició Sa Pedra Foguera que vol realitzar un cicle de xerrades feministes i formatives per elaborar material educatiu i oferir a les escoles; a continuació la Colla Gegantera de Blanes que necessita renovar els instruments musicals; després l’associació  Ginkgo Biloba que vol elaborar un llibre de receptes veganes per tal de conscienciar a la població de la insostenibilitat ecològica i ambiental que ha originitat la indústria d’explotació animal; i per últim ACGIF que té el repte d’ajudar a construir una vivenda familiar permanent a l’India rural.

Totes les entitats perceptores, al llarg d’aquest any i el següent,  hauran de realitzar el projecte presentat i oferir a l’assemblea de l’esquerra independentista de Blanes un retorn exposant en què han destinat els diners, les activitats realitzades i els resultats obtinguts.

Consulteu els projectes presentats:

AAVV Els Pins

S’Agulla

Sostre i Dignitat

Sa Pedra Foguera

Colla Gegantera de Blanes

Ginkgo Biloba

ACGIF 

___________________________________________________________________________________________
Bases 2017
Qui se’n pot beneficiar?
Les entitats i les associacions i organitzacions sense ànim de lucre, prioritàriament blanenques, que presentin un projecte amb finalitats solidàries, culturals, educatives, de suport a l’economia social, de cooperació, d’investigació, d’igualtat i cohesió social, de defensa del territori i/o foment dels Països Catalans.
La col·laboració econòmica demanada no podrà superar el 70% del cost total del projecte. I l’import màxim de la col·laboració que es donarà a una entitat no superarà, en cap cas, els 1.500 euros. L’aportació total de la CUP al projecte és de 5.000 euros.
El projecte s’haurà d’iniciar abans del 31 de desembre del 2017 i s’haurà d’haver executat abans de finalitzar el 2018.
Quina documentació s’ha de presentar?
S’haurà de presentar un projecte amb una extensió màxima de deu pàgines amb els següents apartats:
A.  Presentació de l’entitat i/o organització: Dades generals, any de constitució, finalitats i tasques desenvolupades, resum de les tasques realitzades durant els últims anys, etc.
B. Presentació del projecte:
– Justificació i/o objectius del projecte ( Per què es vol fer? Què es vol aconseguir? A qui s’adreça?, etc. )
– Planificació i/o organització de l’activitat o projecte ( On es farà? Com es farà? Quan es farà? Qui el farà?, etc)
– Pressupost “Quin cost té? Quan es demana? etc.)
C. Escrit manifestant el  compromís de destinar la col·laboració sol·licitada al projecte
presentat i compromíos d’executar-lo  abans de finalitzar el 2018.
Com s’ha de presentar el projecte?
El projecte s’ha de presentar per correu electrònic a l’adreça dinersalcarrerblanes@gmail.com
Els projectes s’han de presentar abans del 15 de juny.
Quins són els terminis?
• 15 de maig al 15 de juny del 2017: període per presentar els projectes
• 2 juny del 2017 : acte amb les entitats participants a la 1a convocatòria de “Diners al Carrer”
• 16 al 30 de juny del 2017: avaluació i votació dels projectes presentats
• 30 de juny del 2017: trobada amb les entitats
• 3 de juliol del 2017: publicació dels resultats
Què es valorarà?
 – L’entitat: La seva vinculació amb Blanes, la seva trajectòria i mètode de treball habitual.
–  El projecte: La seva coherència, la capacitat transformadora, el seu impacte, els destinataris del projecte, etc.
Per veure amb més detall els criteris i els punts que es valoraran accediu a les bases reguladores de la iniciativa.
Qui valorarà els projectes?
Els projectes que es presentin seran valorats per part de l’Assemblea Local de la CUP  de Blanes i per les entitats que hagin presentat projectes.
La valoració dels projectes s’efectuarà per part de l’Assemblea Local de la CUP
(60%) i l’altre (40%) mitjançant la valoració de les entitats que hagin presentat algun
projecte a la convocatòria del 2017 i altres entitats que hagin participat en convocatòries anteriors.
La col·laboració econòmica es repartirà de la següent manera:
– El projecte més valorat es donarà el 100 % de la quantitat sol·licitada.
– Els projectes en 2n i 3r lloc es donarà el 75 %.
– El projectes en 4t i 5è lloc es donarà el 50 %.
– La resta de projectes el 25 %.
Més informació a les bases reguladores de la convocatòria del 2017.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 ______________________________________________________________________________________________
DINERS AL CARRER – convocatòria del 2016-

La resolució final ha fet que els 3000 euros del projecte “Diners al carrer” es reparteixin entre quatre projectes: accions de neteja del fons marí i conscienciació ciutadana, de l’associació s’Agulla; una prova pilot amb teràpies de Reiki per a persones malaltes de Parkinson, de l’associació ACAPBlanes; l’edició d’un butlletí sobre l’activitat dels moviments socials i l’esquerra independentista de Blanes, de l’associació juvenil Arran Blanes; i l’entrevista del mes de la Guerrilla Comunicacional, un projecte que promou un periodisme analític i reflexiu, compromès amb els drets humans

Consulta els projectes presentats:

S’AGULLA 

ARRAN

ACAP BLANES

GUERRILLA COMUNICACIONAL

  
DINERS AL CARRER – convocatòria 2016-
Què és Diners al Carrer ?
És una iniciativa que pretén  retornar al municipi part dels ingressos que han percebut de l’Ajuntament els regidors de la CUP de Blanes.
Qui se’n pot beneficiar?
Les entitats i les associacions sense ànim de lucre, prioritàriament blanenques, que presentin projectes amb finalitats solidàries, culturals, de cooperació, d’investigació, d’igualtat i cohesió social i de defensa del territori i que compleixin les condicions que es detallen a les bases.
Quina documentació s’ha de presentar?
S’ha d’emplenar el formulari de sol·licitud de col·laboració.
S’ha de presentar un projecte amb una extensió màxima de 10 pàgines. El projecte ha d’incloure un resum del mateix d’una extensió màxima d’una pàgina.
 S’ha d’acompanyar tota la documentació que justifiqui el projecte.
Com s’ha de presentar el projecte?
El projecte es pot presentar en format digital a l’adreça electrònica: dinersalcarrerblanes@gmail.com
El projecte també es pot presentar en format paper els dimecres de 20 a 21 hores al Casal la Cooperativa (Carrer Muralla, 28).
Quins són els terminis?
– Del 9 de maig al 12 de juny del 2016 es podran presentar les sol·licituds i els projectes.
– Del 12 al 18 de juny del 2016 s’avaluaran i es votaran els projectes presentats.
– El 19 de juny del 2016 es farà pública la resolució dels projectes que es beneficiaran de la col·laboració econòmica.
Què es valorarà?
Context d’intervenció: Es valorarà el context en què es desenvoluparà el projecte, en relació amb la problemàtica que s’espera resoldre , l’origen de la iniciativa i la vinculació del projecte amb els col·lectiu al qual es dirigeix. (Fins a un màxim de 10 punts)
Coherència i planificació: Es valorarà que el projecte sigui coherent i existeixi relació entre els resultats esperats, els objectius plantejats, les activitats proposades i els recursos necessaris per assolir-los, en un període de temps determinat i seguint un pla de treball. (Fins a un màxim de 25 punts)
Viabilitat: Es valorarà que, un cop finalitzat l’ajut extern, els objectius assolits poden continuar beneficiant el grup receptor, comprometent-se l’entitat a la continuïtat del projecte. (Fins a un màxim de 15 punts)
Es valoraran especialment els projectes que responguin a les següents característiques:
– Foment del treball col·lectiu i en xarxa entre entitats.
– Criteris d’igualtat, solidaritat i perspectiva internacionalista.
– Foment de l’ús social i la unitat de la llengua i la cultura popular, sobretot com a eina de cohesió i integració.
– Criteris que contemplin els PPCC com a marc de referència
Qui valorarà els projectes?
Els projectes que es presentin seran valorats per part de l’Assemblea Local de la CUP  de Blanes i per les entitats que hagin presentat projectes.
El 50% de la puntuació vindrà donada per les valoracions de l’Assemblea Local i l’altra 50% per les valoracions de les entitats que hagin presentat els projectes que podran valorar la totalitat dels projectes a excepció del seu.
Més informació a les bases reguladores de la iniciativa.

Diners al carrer cup blanes

BASES REGULADORES DE LA INICIATIVA “DINERS AL CARRER 2016” 

FORMULARI DE SOL.LICITUD PRESENTACIÓ INICIATIVES 2016

FORMULARI DE SOL.LICITUD PRESENTACIÓ INICIATIVES  2016( Format word)

Anuncis

Un pensament sobre “Diners al carrer

  1. Es força interesant pero el dret de remonacio es un fet universal el ser huma ha de sentirse util i el valor de cambi sempre es un fet social i psicologic per la persona en questio la societat actual esta montada en el valor de cambi del diner, el estat utopic es arrivar al estat social que representa la nau galaxtica Enterprice.
    Gracies i endevant.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s